Karel Mol - zang en accoustic gitaar

Ik ben in eerste instantie een muziekverzamelaar, een fanaticus en een fan, in de zestiger jaren begonnen met het kopen van singles (eerste plaatje: Dedicated follower of fashion van de Kinks) en elpees. (eerste langspeler Rubber Soul van de Beatles, gekregen van mijn vader, daar heeft ie de rest van zijn leven spijt van gehad want hij vond het herrie en ik was aangestoken door een virus dat niet meer zou verdwijnen) .
En dan krijg je een paar jaar later ook nog een gitaar van Sinterklaas en dan is het hek helemaal van de dam. We begonnen met vrienden een bandje (zo gaat het volgens mij altijd)
En na verloop van tijd heb je dan een clubje mensen bij elkaar waarvan je denkt, dit klikt, dit klinkt dit kan wel wat worden. Dat eerste bandje was Pleasure (1978 – 1986) waar ook Kees Roovers in speelde. Veel optredens, wereldberoemd in Etten-Leur e.o., plaatjes gemaakt, interviews op alle radiostations in de buurt (en dat waren er nog al wat in de “piratentijd”) fanclubavonden, de eerste echte grote geluidsinstallatie en een optreden in Lost Vast, het toemalige NCRV- radiospektakel van Jan Rietman.

Na Pleasure volgde de band Twilight, die met een management werkte dat ons ieder weekend “boven de rivieren” bracht. Mooie zalen, geweldige feesten, redelijke vergoeding maar wel vroeg van huis naar een optreden en heel laat thuis na het optreden.

Na een paar jaar rust in de negentiger jaren weer gaan spelen met Fashion, waar ik alweer Kees Roovers tegenkwam. Het tijdperk van de cd was aangebroken en er werd dus een Fashion-cd opgenomen. Gevolg: alweer wereldberoemd in St.Willebrord e.o. maar deze keer werd onze muziek ook gedraaid op de nationale radiozenders en kwamen we met onze niet al te knappe koppen ook af en toe op tv. Ik had al een paar liedjes geschreven voor Fashion (regio-hit Ïk ben een dromer”) en voor de Toendra's (waaronder hun top 40 hit “Ik wil weer naar huis”) en kreeg naar aanleiding daarvan nogal wat aanvragen om voor regionale artiesten wat liedjes te schrijven en te produceren. Ook mocht ik zelf rock & rollachtige albums opnemen van de platenmaatschappij. Dat deed ik onder verschillende namen: Tamaras, Flashback, Silverstrings en ik kreeg de hulp van o.a. ex-Pleasure leden Jack van Gaans en Kees Roovers Dat was een prachtige tijd, je werkte met mensen die dachten dat ze binnen enkele weken een hit zouden hebben en beroemd zouden worden, maar helaas, de muziekbusiness is een loterij waar je niet snel een prijsje wint.

In mijn “bandloze” tijd was het weer Kees die mij regelmatig vroeg of ik geen zin had om weer iets te gaan doen met een band. Ik had er wel oren naar maar wilde het wel anders doen dan voorheen. Ik wilde iets doen met het jaar 1967 als uitgangspunt. Het jaar van “Sgt. Pepper”, “All you need is love”, “A whiter shade of pale”, het jaar van de Summer of Love, het begin van de Flower Power, het jaar dat Jimmi Hendrix doorbrak, dat de Rolling Stones gearresteerd werden voor drugsbezit, het jaar dat Phil Bloom met naakte borsten op tv kwam, het jaar dat Willem Alexander geboren werd, het jaar dat een sigaret roken nog gewoon normaal was en niet ongezond, het jaar van de eerste open hart operatie en vooral het jaar van heel veel g e w e l d i g e muziek

Hoe onze band 1967 ontstaan is kun je lezen op het gedeelte dat Kees Roovers geschreven heeft. Ik hoop jullie snel te zien bij een van onze optredens waar

THE HITS JUST KEEP ON COMING